Esenta mesajului spiritual este ca exista un nivel mai inalt al constiintei iar noi in prezent ne aflam cumva sub el, mai jos, nefiind complet treji. Diferite cuvinte in diferite limbi sunt folosite pentru a ne spune ca exista o problema. Exista o mare limitare in acest aspect, astfel ca daca cineva este adormit iar tu ii spui ca este adormit nu este nimeni care sa asculte si nimeni care sa inteleaga. Doar cand se trezeste realizeaza ca era adormit. Daca cineva nu este constient si tu ii spui ca nu este constient, asta nu inseamna nimic pentru el. Este ceea ce Platon numea “Nu stim ca nu stim”. Ne aflam intr-o dubla incatusare, o dubla ignoranta.

 

Este necesar pentru noi sa cunoastem situatia pentru a gasi o modalitate de eliberare si pentru a ne trezi. Folosim imaginea unui print care a uitat ca este print si crede acum ca este un cersetor. El nu este adormit dar se afla sub o vraja si crede ca este cersetor. Cineva vine la el si ii spune: “Esti un print!” si el spune “Sunt eu un print? Multumesc foarte mult dar ai o moneda pentru mine?”. El aude cuvantul Print dar este adanc inradacinat in constiinta cersetorului. In constiinta cersetorului, acesta este fericit de fiecare data cand primeste monede, iar cand le pierde este trist.

 

Cersetorul poate fi foarte fericit cand primeste mai multe monede, dar este o viata de cersetor cu o constiinta de cersetor. Paradoxul este ca si atunci cand cerseste el este inca acelasi Print. Detine un intreg regat are toate comorile si nu stie ca cerseste. Exista un sindrom al cersetorului cu multe alte simptome in forma comportmentelor adoptate.

 

Cersetorul se compara pe el cu alti cersetori si intra in competie, devine dezamagit, se ataseaza de bolul lui de cersit, e nesigur si are multe alte complicatii care vin odata cu conditia de cersetor.
Viata regelui si a printului este diferita, mintea lor e diferita, ei nu sufera de sindromul cersetorului. Viata lor este o celebrare si un dans al fericirii si caritatii; o viata de iubire si daruire. Cand printul este aici, el daruieste, ajuta organizatii facand caritate. El nu este aici pentru a lua ceva pentru ca stie ca are totul.

 

Care este echivalentul spiritual? Intreaga cunostinta spirituala ne spune ca acum avem comori nelimitate. Cand spunem suflet, te afli in constiinta de suflet, inseamna ca esti un print si printul are multe comori eterne. Cand el uita ca este print, se afla sub o vraja. El cerseste dupa iubire, fericire, siguranta, viata, cerseste pentru putin respect si un statut. Cerseste dupa lucrurile pe care deja le are, dar el se afla sub o vraja. Cineva ii poate spune: “Esti un print”, el aude, dar atentia sa este atintita asupra bolului de cersit.

 

Acest cersit se manifesta la noi prin multe cai atunci cand Printul nu este treaz.
Una dintre manifestari poate fi a tanji dupa virtuti si dorinta de a ne etala virtutile. Cand printul va veni, el nu va fi preocupat daca in oras exista oameni avari, dar cersetorul va fi deranjat de asta, este o problema pentru el. Daca cineva se enerveaza sau nu este tolerant este problema lor, nu problema ta; daca cineva este avar este problema lui. Dar daca tanjesti dupa niste virtuti, devine o problema.

 

Este asta viata unui Print sau a unui cersetor? Este o diferenta imensa intre calitatea vietii Printului si cea a cersetorului. Toata lumea isi doreste o buna calitate a vietii dar daca ei traiesc in constiinta cersetorului, daca se afla sub vraja, chiar daca au statut, bogatii, milioane si miliarde ei sunt in continuare cersetori, inca se afla sub influenta sindromului cersetorului. Experimenteaza cea mai joasa calitate a vietii posibila, viata lor interioara este saraca.

 

Aceeasi persoana are sansa sa se trezeasca, iar a te trezi inseamna in mod necesar a descoperi realitatea din spatele vrajii de cersetor. Ce se intampla cand Printul este treaz? In cazul nostru, Printul este sufletul, sufletul angelic. El descopera ca lumea lui este diferita si ca el este un musafir temporar aici. El nu are nevoie de drama aceasta, el nu are nevoie de nimic din lumea fizica. El stie dinainte ca aceasta este temporara, el isi cunoaste lumea eterna.

 

Cand vorbim despre constiinta de suflet, este doar asta; cunostinta ca in spate exista o lume eterna, iar sufletul realizaeaza ca este etern si ca lumea lui este eterna.
Instantaneu el este eliberat din conditia de cersetor pentru ca realizeaza ca nu are nevoie de aceasta drama. El nu cerseste nici pentru viata, nici pentru moarte, nici pentru companie pentru ca realizeaza ca toate acestea sunt irelevante. Toata drama este irelevanta iar cersitul inceteaza.

 

Atunci calatoria Printului devine descoperirea a ceea ce are. El poate descoperi ca are un Tata, un rege, are o familie si alte comori pentru care are nevoie de timp pentru a le descoperi. Cuvintele: virtuti, putere, calitati, descriu viata Printului. Cuvantul “nevoie” nu exista in viata Printului trezit, dorintele nu exista, comparatiile, competitia, toate acestea nu exista. Durerea nu exista in viata Printului trezit, iar daca nu exista durere, ramane doar linistea fericirii. Acesta este Printul treaz. Printul treaz este folositor pentru ca oricine e treaz ii poate ajuta pe ceilalti.

 

In orice loc in care sunt mai multi cersetori este un anumit tip de viata in oras, dar daca sunt mai multi Printi, atunci exista un regat. Acesti Printi sunt si Printi in character, printi nobili si roiali. Ei stiu ca toate aspectele la toate nivelurile vietii lor sunt complete. Dumnezeu insusi le este Tata si companion iar aceasta este o familie de Printi. Asta este ceea ce stie si experimenteaza Printul treaz. El are totul si tot ceea ce este mai bun pentru totdeauna. Cand viziteaza teatrul temporar el nu isi doreste nimic pentru ca acesta nu are nimic de oferit pentru el. El isi cunoaste inima, cunoaste pe toata lumea si are ceva foarte pretios de oferit celorlalti. Cu aceasta atitudine este fericit sa vina. Cuvintele, atitudinea, actiunile lui sunt utile celorlalti.

 

FragmentPrince

Posted in

Leave a Comment